HTML

psmith szingapúri kirándulása

psmith szingapúri kirándulása

Friss topikok

  • onetom: kis pontositas: a "kizartak singaporebol" ugy ertendo, h "not eligible to enter under current poli... (2011.08.07. 04:52) fizu
  • suan2: A nyúl éve van most, de nem tudom mit jósolnak a kínaiak, nem tudok kínaiul :) Újságot nem szoktam... (2011.02.09. 04:47) BÚÉK
  • katonadavid: Nice. Lehet látták, hogy kezd borulni az ég és úgy voltak, a Nagy Sensei majd megoldja a helyzetet... (2011.02.02. 16:28) tűzoltó
  • sumani: Örülök, hogy jáccani is van időd és kedved. Nálunk itt havas hideg idő van. Te még mindig rövidgat... (2011.01.24. 08:57) játékok
  • suan2: @sumani: Nem szedtem fel. Bar merlegem nincs, de szvsz nem vagyok sulyosabb, mint amikor eljottem. (2011.01.03. 11:05) KKK

Linkblog

mindenféle

2010.06.23. 10:50 suan2

Közben annyi minden történik, hogy nincs időm blogolni se. És most nem a csajok miatt :) Vagy inkább :(

Jártunk csomószor hackerspace-ben, ahol mindenféle érdekes dologról beszéltünk. Nehéz lenne összefoglalni, hogy mikről volt szó, ehhez itt kell lenni, és átélni a dolgot. Amúgy én is egyre többet beszélek, mondjuk kétszer annyit mint korábban :) Ami még mindig nem sok, de legalább alakul :)

Tominak voltak állásinterjúi, vagy legalábbis valami előzetes beszélgetések, amiken én is részt vehettem mint hallgatóság. Legalább kicsit szokom a sokszínű angolt, amit itt beszélnek az emberek, meg kicsit bele láthattam, hogy hogy is megy errefelé a munkakeresés. Hát, kicsit másképp, mint otthon... Például tök nyíltan beszélnek a cégről, meg a tervekről úgy is, hogy nem kötöttünk titoktartási szerződést. Amit én pozitíviumként értékelek, mert több információja van az embernek arról, hogy hova is akar menni dolgozni.

Tegnap megnéztük a RoboCUP2010-et, ahol különféle robotok fociztak egymással (európai foci, nem amerikai). Érdekes látvány, ahogy például a kb félméter magas emberszabású robotok "futnak" a labda után őrületes, kb 5 cm/mp-es sebességgel :) Majd amikor odaérnek a labdához, akkor jól fellökik egymást :D

Voltak gurulós robotok is, amelyek meglepően gyorsan mozogtak, és ügyesen vezették a labdát meg védelmezték, hogy mások el ne vegyék. A videó nem erről a rendezvényről van, de hasonló robotok voltak.

A focizáson kívül voltak kiállítók is, ahol mindenféle robot alkatrészeket is lehetett kapni, mint például robotkarok, mozgató motorok, lézeres távolság érzékelők, stb. Szóval megéri kijönni, és sok pénzt keresni, hogy tudjon az ember ilyen kütyüket venni :)

Volt például ebook olvasó is, 399 sgd-ért.

Meg 3D-s tervező program is volt, ahol egy 3D-s projektorral kivetítették a falra a képet, és 3D-s szemüveggel lehetett nézni a dolgokat. Volt hozzá olyasmi sapka is, mint amit Dév csinált, és azzal lehetett a nézőpontot életszerűen módosítani.

Live4Speed-et például szívesen kipróbáltam volna egy ilyen 3D-s kivetítővel :)

De láttunk közelről guruló robotot is, aminek furcsa neve, és furcsa kereke volt, csak pont lemerült az akkumulátor, amikor én próbáltam volna ki :S Vagy csak nem akarták, hogy csóró fehérek is játszhassanak a cuccal :D Ennek a robotnak amúgy a vezérlő szoftvere ingyenes cucc lesz, szal van benne lehetőség.

Saját készítésű videó erről a robotról itt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://psmithsg.blog.hu/api/trackback/id/tr962103238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása